torstai 27. lokakuuta 2011

YksinhuoltajaKO?

Tässäpä varsin työntäyteinen viikko takana tähän mennessä. Onneksi huomenna tulee armahdus, elikkä Perjantai kolkuttaa ovella. Tosin se päivähän kyllä menee vielä tätä nykyistä roolia ylläpitäen.
Kaupassakin kun käy, niin siihen hommaan saa uusia ulottuvuuksia vauvan ja kiikkerien rattaiden kanssa. Saldona on nyt mm.yksi kukkapuska nurin rattaiden renkailla, sekä erään herran nilkoille ajaminen. Herra oli tosin ymmärtäväinen, ja otti anteeksipyynnöt kiltisti vastaan. Onnekseni tuolle pojanklopille on suotu isot, ruskeatsilmät räpsyripsien kera, että saan varmaan niiden avulla paljon anteeksi nuita törttöilyjä. Jos nyt jottain hyvvää etitään nuitten "kärryjen" pukkaamisesta, niin ainakin se tuon lenkille kivasti lisävastusta. Tämä kaikki kuulostaa jopa omaan korvaan hyvin jännältä. Minä+lastenrattaat kaupassa, ja vieläpä se lapsonen siellä kyytissä ja kauppakori toisessa kourassa (minulla siis kori, en ole orjuuttanut pientä vauvaa sen kantamiseen ;D ). Pitäskö melekeen kuva ottaa, että voi joskus uskoa tuotakin teheneensä...? Tai että esim.kotiporukka voi asian uskoa todeksi. Tämä jälkimminen on ehkä se vaativampi homma.

Viime viikonloppuna suoritettu visiitti Pariisiin taisi vaatia veronsa, sillä jotenkin alkuviikko meni kyllä ihan väsymyksen turmeluksessa. Jätin jopa normit aamulenkit välliin, kun nukkua posotin menemään minkä kerkesin. Tänään vasta kampesin itteni aamulla lenkkipolulle, juuri ennen yksinhuoltajanrooliin vetäytymistä. Viikonloppu on siis lyhyt aika reissailla, mutta siihen se on nyt tyydyttävä.
Tänään tuli koettua myös pientä lakinpalamista, mutta siihenhän auttaa sammuttaa palo sisäisellä vaahtosammuttimella. On muuten aika hyödyllinen. Tämänkin (lakinpalamisen) kannalta tulee huominen Perjantai hyvvään saumaan. Viikonloppu tarkotus viettää suht. rennoissa tunnelmissa, ihan belgianrajojen sisäpuolella. Ja rennosti sietää ottaa myös sen puolesta, että saksantuliaisten (Lari ja Kassu-Laura ja Karoliina) rymyreissu tänne luokseni vohveliparatiisiin lähenee. Eli tytöt pakkaavat kivirekensä (kivireki=matkalaukku täynnä tavaraa) 4.11 Perjantaina, ja jotta ei vaan myöhästyä tarvi, niin ovat perillä jo kukonlaulunaikaan. Taisi olla siinä 06.45. :) Eli ei muuta kuin teerevänä tyttönä matkalaisia vastaan bussiasemalle keskustaan! Joten patterit hyvä ladata ennen kaksikon vierailua.

Varaslähtö Jouluun on täällä jo otettu. Eilen ilmesty kadulle jouluvalot. Saa nähä millon tullee kuusi, vai tulleeko ollenkaan. Kieltämättä oisin kyllä itse oottanu vielä hetken nuitten valojen kansa, vaikka kuin on jo Joulu ja talavi mielessä. Tätä odottamista ei vähentänyt yhtään se, että pienempi velipoika kertoi tännään suunnitelleensa jääradan tekoa järvelle, jossa voi sitten hänen Sierran kotterolla rymytä. Haaveilen siis pääseväni itsekin rattiin. Jos ei muuta, niin ehkä toimiva moottorikelekka kelepaa myös, sekä ykköstykkinä H niin kuin Huntti. =) (Nyt voi kuunnella pari joululaulua fiilistellessä)

2 kommenttia:

  1. Hahhaa miten mainiota tarinaa taas :) Toivottavasti jouluna nähään, kun tuun sinne Kankarin suuntaan. Vai ootko jouluksi tulossa kotiin?

    VastaaPoista
  2. Ehottomasti Jouluna kotia Kankariin, joten näemme silloin! =)

    VastaaPoista