Viikonloppu jälleen lusittu. Lauantaina sato, sato ja sato. Huomasin jälleen, että ei oo tossut ennää oikein kovaa huutoa näin syyssateilla, joten ens viikolla hyvä syy mennä kenkäkauppaan. Ehkä myös johonkin eräliikkeeseen, sillä kaiken sen satamisen jälkeen uskon vahvasti, että kanootti ja kahluusaappaat tulee tarpeeseen. ;)
Lauantaina tosiaan oli suuntana taas Ixelles, eli Ankkaa "ilahduttamaan" läsnäolollani jo tutuksi tulleeseen luukkuun. Ja huomattiin iloksemme, että matka meiltä Ixellesiin kestää ratikalla vaivaset 15 minnuuttia. Ja ratikka menee vieläpä suoraan Ankan kotiovelle, että simppeliä on. Tämä tieto kyllä tarpeeseen, sillä ennen on kulettu tuota väliä tuhannen mutkan kautta metroja ja busseja vaihdellen.
Illanpäälle vetästiin huput tiukasti päähän, sillä sokerista ei meitä ole tehty. Siispä yönselkään humpalle. Käytiin usiampia paareja kiertämässä ja kattelemassa. Keskustassa liityttiin myös suomalaislegioonaan, elikkä joukko suomalaisia opiskelijoita, au paireja yms. Tykkäsin ja kovasti, sillä aina mukava olla kunnon porukalla liikenteessä. Huononapuolena se, että paarit oli kyllä tupaten täynnä. Mikäs siellä sillipurkissa sätkiessä. Tottunut suomessa hiukan väljempään menoon. Yö jatku aamuun saakka. Kaiken kaikkiaan onnistunut hulivili reissu, mutta kyllähän se osuutensa aina ottaa. Voi siis olla, että uni maistuu ensyönä.
Tänään olin tarkotus myös seinänaapurin kanssa käydä jossain oikein kunnon sunnuntaipizzalla. Ixellesistä suunnistettiin kohti keskustaa, aateltiin että pian se joku kiva pulju löytyy minne mennä. Täällä on vaan se huonopuoli, että ravintolat, pizzeriat ja kaupat, kaikki meinaa olla sunnuntaisin kiinni. Muutenkin on aika huonosti aukim kun suomeen vertaa. Loppuunsa meillä meni siis noin 2 tuntia metsästäen hyvää ruokamestaa. Nälkä kurni jo reippaasti, joten mentiin sitten erääseen kasvisravintolaan. Melkoista sörsseliä saatiin, oli riisit, linssit, sipulit ja kaikki sekaisin. No, mitälie pataa oli. Seuraavaa kertaa ei siihen ravintolaan taida tulla, mutta kokemus toki mielenkiintoinen. :D
Niinpä meni viikonloppu taas yhdessä hujauksessa. Nyt ei muuta kun akkuja lataamaan ja uutta viikkoa oottamaan. Akut latautuu varmaan parhaiten elokuvaa katsellessa omassa laiskanlinnassa... :)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti