Alkuviikko oli hiukka ankia ja maleksi, mutta näin loppuunsa, niin äkkiähän tuo sitte hurahtikin. Tai no Perjantaihan tässä vasta on, että parasosio viikosta vasta alullaan. =)
Ilmat tosiaan muuttunut syksysemmäksi. Kun viime sunnuntaina oli vielä se +29, niin tännään illalla oli siinä +10 ja tuuleskeli sateen siivittämänä. Eilen tunsinkin syksynsateet oikein kunnolla luita ja ytimiä myöten, kun lähin ns.reippaana tyttönä lenkille aamusta. Pienet sateet joita alkunnsa oli, ei tunnu vielä missään, mutta oottakaapa kun se sade muuttuukin kaatosateeksi. Caprit ja t-paita päällä, ei siis paljoo pidä sitä vesimäärää. Kotiin ihan hyvä pätkä matkaa. Siinä sai lämpimikseen laittaa kinttua toisen etteen, samalla kun otti päivän suihkun. Sitä siis on olla kuin uitettukoira. Noh, pieni piristys päivääni.
Tänään oli kyllä aivan tosi mukava koti-ilta tyttöjen kansa. Vieläpä kun tuo alkuviikko tosiaan oli sitä, että sain aika usiasti laskia mielessäni kymppiin ja vetää tekohymyn korviin saakka, kun tytöt pelletti menemään. Innostuttiin tännään siis leipomaan korvapuusteja, ja urakkahommiksihan se meni. Aateltiin, että sama tehä varastoon, joten tuplattiin taikina kokonaan. No, oma aikansa siinä meni, mutta 4 peltiä ehtaa tavaraa tuli. Sokerissa ja kanelissa ei säästelty, joten makukin miellytti aisteja. Keittiössä pieni kaaos, mutta se tuntu pieneltä asialta hyvien perjantaipullien rinnalla. =) Rupesin miettimään tässä mun edellistä pullaoperaatiota... (se siis operaatioksi luetaan minun kohdalla..) siitä on siis aikalailla vuosi aikaa. Sillon kämppistelin vielä Katjuskan kansa Ruukissa. Just jottain perjantaipullaa päätettiin alkaa väsäämään. Katja osas pullahommat hyvin, minä sähläsin mukana puutteellisilla taidoillani. Pullaa tuli 3 peltiä. Eka pelti pullaa oli herkkua, kun Katja oli vielä siinä vaiheessa mukana paistamassa. Sitten sattu niin, että K:n piti vissiin lähtiä tallille tms, ja jätti minut loppujen, raakojen pullien kansa keskenään. :D Ohjeet oli hyvin simppelit. Ei muuta, kuin jo pellillä olevien pullien päälle munnaa ja sokeria, uuniin, sekä sieltä poisa kun ovat kypsiä. Kuulostaa simppeliltä, totta puhuen myös ON simppeliä. Mutta kuinkas kävikään... toinen pelti pullia palo (ne vietiin hevosille tallille, mutta ei kelvannu ees niille), ja kolmannen pellin porukalta unohtu sokerit päältä! :D Eli tästä huomaatte, että ihmeitä tapahtuu... jopa minä voin kehittyä leipurina/kokkina. Palaneista, tavallisista, hevosillekin kelpaamattomista pullista siirryn kunnon korvapuusteihin, jotka ei mene ees eläintenruuaksi. Ja Katja, jos luet tätä, niin mua oikiasti harmittaa ne pullat vieläkin! ;D Leivon sulle joululahjaksi pussillisen nuita korvapuusteja.
Huomenissa pyhitän sitten päiväni ihanan "Ankan" kansa toilailuun. Saa nähä mitä kaikkea keksitään, suunnitellaan varmaan maailmanympärysmatkaa. ;)
Nasevaa viiknoloppua everyone! Jos joku lähtee syysmyrskyn mukkaan, niin lentäkää tänne minun luokse kyllään. =)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti