Kylymä päivä takana. Villasukat saanu kaivella jalakaan ja tiukasti, sekä nokkaa niistää ulkoillessa. Mutta en valita. Ennemminkin ihanaa! Oon niin oottanu, että tuo syksyn kirpeys tullee tännekin. =)
Odottavan aikahan on tunnetusti pitkä, joten viikko edennyt yllättävän hittaasti. Normihommissa tieten päivät menny, eli kakrujen kansa kaiskatessa ja vauvan kansa häärätessä. Vapaa-ajalla oon juossu rakot jalakapohojiin (nyt on sitten käyttöä sympaattisille lastenlaastareille sponsored by Ikea, joita sain läksiäislahajaksi. Kiitos Minna niistä! Tiesit, että tulee tarpeeseen nuo paikkamateriaalit ;)) ja viritelly vanhaa-uutta harrastusta, neulomista. Oonkin ihan innostunut tuosta neulomisesta. :D Mummotouhua, liekkö, mutta ei haittaa. Ja niinhän se on, että harjoitus tekee mestarin, jotenka tein ensin hyvän matkaa erästä kudelmaa (ja en nyt voi paljastaa tässä että mitä ja kenelle :D ), kunnes huomasin että omistin vääristyneen käsityksen ns.nurjastasilmukasta. No, mikäpä siinä. Onneksi tuo neulomuksen purkaminen on aina nopiaa ja yksinkertaista hommaa, joten ei muuta kuin tuumasta toimeen. Sinne meni puolikas... no, sanotaanko vaikka että villasukka. Pienen netissä suoritetun oppitunnin jälkeen sitten välähti valo pään päälle, ja homma alko uusiksi alusta alakain. Nyt homma toimii, ja voin mummoilla rauhassa neulomuksien parissa. En sitten tiiä kuinka käyttöä kestää aikaansaannokset, mutta niissäkin aina se ajatus on tärkein. (;
Matkalaukku tongittu nurkasta pölyttymästä, passi ja hammasharja valmiusasemissa. Huomenna siis romanttinen matka Pariisin sykkeeseen Ankan kanssa starttaa Montgomerin ratikkapysäkiltä klo 17.35. Bussiin hypätään klo 19.00, jolla kiidetään rajan yli muille maille. Matka Montgomerin asemalta bussiasemalle ei oo kuin muutama minuutti, mutta ajateltiin ottaa varman päälle aikataulujen suhteen, että ei vaan kelkasta jäähä poisa. Matka Pariisiin ei oo pitkä, elikkä aikalailla klo 23.00 perillä. Siellähän meitä odottaa jonkulainen, lähes summassa ja sattumalla valittu ja varattu motelli. Edullinen on, sekä hyväksi kehuttu. Ei tarvi jäähä ees oven taakse keskellä yötä ruikuttamaan, sillä pulju ottaa huoneensa varanneet asiakkaat vastaan 24/7. Tätäkin hättäiltiin, että keretäänkö aikonaan perille (mielessä siinsi jo telttayöpyminen motellin edustalla). Ankka teki pieniä selvityksiä, ja sai lopulta tiedon, että on täysin turha varautua teltalla. ;) Tämä summassa valittu motelli on muutenkin osoittautunu hyväksi vaihtoehdoksi, sillä ensinnäkin.. siellä on aamiainen (taisi olla oikeen huoneeseen tuotuna) ja toisekseen, se on tosi hyvällä paikalla keskustassa. Notre Damelle noin 1km matkaa, samoin Eiffel tornille noin 1km. Eli ihan kävelymatkan päässä kaikki ns.pääkohteet. Metrothan tuolla myös hyvin kulukee. Toivottavasti aikataulut pittää, ja keretään nähä kaikki tärkeimmät. Paljon kyllä taitaa ajanpuutteen vuoksi jäähä näkemättä, mutta yks viikonloppu, mitenpä se nyt kaikkeen riittäiskään. Mielessä pyöri jo aavemaiset catacombit joihin Pariisissa pääsee tutustumaan, mutta veikkaan niitten jäävän nyt pois menolistalta.
Sunnuntaina paluu kohteeseen nimeltään Bryssel aikalailla klo 20.00. Siitä kun vielä jollain metrolla jaksaa hurrauttaa kotosalle saakka, niin hyvä on. Voi myös olla, että kantotaakka on kasvanu säkillisellä Eiffel torni krääsää.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti