perjantai 30. syyskuuta 2011

...ja jälleen viikonloppu käsillä...

Mihin nämä päivät oikein mennee? Taas hurahtanu yks työviikko täällä lapsenkaitsijana. Tottakai viikonloppu vapaalla jalalla mennään, kyllä passaa.
Ihan kivasti on ollu hommaa ja tekemistä koko viikon. Nyt kuitenkin ihana huokaista, olla rauhassa omassa luukussa reporankana. Kartutan taas tässä samalla ens kesälle uimarengasta. Makaan ja maistelen tämän pallonpuoliskon ihanaa suklaata. Saa nähä vyörynkö Jouluna sitten suoraan kuusenoksalle joulupalloksi? Koristenauha vaan mahanympärille niin avot!

Täällä on huomenna jonkulainen "korttelihaipakka" (no ei ihan samanlainen taida olla kuin Oulun joka syksyinen Haipakka :D ). En nyt muista varmasti miten kirjotettaan, mutta nimellä "Brocant" se taisi olla. Kaikki autot on lähialueelta heivattu pois kaduilta, sekä katuja siistitty muutenkin. Menot alkaa kuulemma JO klo 6.00 aamulla. Kai se oli niin, että aikainen lintu madon nappaa. Kaikenlaista kojua on tulossa pitkin katua, ja liekkö jottain kulkuetta, orkesteria yms pikku härdelliä. Vaikuttaa siltä, että täkäläisille tärkiäkin syystapahtuma. Sama siis mennä itsekin sinne katselemaan. Tiiä mitä "matkamuistoja" ja heräteostoksia sitä voi sielläkin tehä. Tosin klo 6.00 oon vielä nokka tukevasti tyynyssä kiinni. Onneksi on koko päivä aikaa.

Sunnuntaina on sitten Brysselmaraton. Eli lauma himoliikkujia juoksee tuosta vierestä isoa tietä pitkin.
Maratonit kuitenkin taidan välliin jättää. Olis tarkotus, että kävisin tuossa vähän matkan päässä olevaan Park du Cinquantenaire:n tutustumassa. Elikkä semmonen yks nähtävyys täällä. Iso iso puisto, sekä liuta museoita yms. Siellä on myös yks Brysselin nähtävyyksistä, eli semmoinen kaupungin 50v muistomerkki. Isot kaaret, joiden päällä patsastelee muutama ratsukko. Tämä voi olla monille tuttu, ainakin kuvista. Jos samoilla ilmoilla mennään kuin tämä viikko tähän mennessä, niin varmasti tulee mahtava päivä. Saapa nähä, jos sitä vielä erään nimeltä mainitsemattoman au pair kaverin sais reissuun mukkaan. ;D

Tosiaan on ilmat siis suosineet. Lähes hellelukemia näyttäny mittari tällä viikolla. Ihan kiva, mutta kyllä se vaan tässä vaiheessa vuotta alkaa ko perusjuntti Suomalaisen kello tikittää siihen tahtiin, että syksy ois kiva. Elikkä viileämpiä ilmoja jo oottelen. Enkä taida olla ainut. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti