Pitkiksi käy joskus nämä aamut ja aamupäivät. Tai no onhan sitä tekemistä kun alakaa keksimään.
Nyt ollu aika heleppua, kun ei oo tarvinnu aamulla huolehtia tytöistä. Perheen isä laittaa heijjät valmiiksi kouluun ja myöskin vie sinne ennen omien töiden alakamista. Ruokin siis vain itseni, jahka jaksan herätä. Oon kyllä noussu tuossa 7.45-8.30. Ei ihan mene rytmit karikolle. Rennot aamut on kyllä aika mukavia. Saa rauhassa juuva kahavit ja katella uutiset netistä jne. Sitte teen pikaset siivoukset omassa huoneessa, sekä toki keittiössä siivuan kaikki aamunjälet poisa. Tavaksi on myös tullu, että oikeestaan joka päivä tulee käytyä ihan kivat lenkit heittämässä siellä isossa puistossa tuossa lähellä. Sinne onkin ihana mennä. Yleensä aika vähän porukkaa kun itse siellä käyn, eikä sinne kuulu niin nuo kaupunginäänet. Kivasti metsää ja oravia puissa. Toivon kovasti, että lenkkeily tuo hiukan vastapainoa vohveleille ja croisanteille. (;
Tyttöset haen koulusta yleensä 14.30. Sen jälkeen ilta meneekin sitten aika reippaasti, kun on ulkoilut, läksyt, iltaruuvat.. jne, mitä näitä nyt on. Ja hyvä muistaa tässä vaiheessa, että tänään on Keskiviikko, elikkä lyhyt päivä koulussa. Loppuu siis jo klo 12.00. Hyvä kun muistin. Ehkä pienet lenkit kerkee vielä heittää.
Autoiluun alkaa pikku hiljaa päästä kiinni, mutta ei se ihan lonkalta kyllä vielä mene. Reitit alkaa olla jo aika tutut missä ajelen. Se helpottaa kummasti. Täällä tosiaan on hyvin paljon liikennettä kun vertaa vaikkapa Kankariin, Vaalaan, Ouluun.. :D Ja jotenkin nopeampi tahti, saa aika tärppinä olla koko ajan. Kaistat ei ole minun mielestä niin selekiät kuin Suomessa, ja oikialta tulevia väistetään lähes aina. Ei ole siis kolmioita periaatteessa lainkaan. Helpottais kyllä kummasti kun ois ne kolomiot täälläkin. Sitten on se parkkeeraus... eli täällä saa peruutella taskuun aika ahkerasti. Autot on niin vieretysten, että minäkin taidan tuskanhiki otsalla vääntää ja kääntää, että sopivaan kolloon pirssin saan pyöräytettyä. :D Mutta ei kai se ole kuin hyvvää reeniä. Toivon vaan, että en tule kovin montaa runtua tehneeksi autoihin. Tähän saakka ainakin on niiltä vältytty.
Vaan nyt ulos happihyppelylle. Ilma tänään siinä +15 kieppeillä, aurinko paistaa. Rehellisesti kuitenkin sanon, että jos siellä Suomessa on auringonpaiste ja siihen päälle napakka, kuiva ja viileämpi ilma, niin se menee tämän eelle monneen kertaan! =)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti