torstai 22. syyskuuta 2011

Arkea, arkea.

Toinen viikko menollaan. Tämä onkin viime viikkoiseen nähden mennyt paljon sutjakkaammin, varmaan johtuen ihan siitä, että hommat alakaa olla selevillä. Ei muuta kuin liukuhihnameiningillä tekee menemään. No ei sentään. Lasten kanssa kun touhuaa, niin ne hommat on kyllä kaikkea muuta kuin liukuhihnahommia, kuten vaikkapa hevosten kanssa. :D Joka päivä erilainen.
Kuvia en ole kerenny vielä mistään ottaa, mutta se homma on kovasti työnalla. Pittäiskin käydä kameraan ostamassa se uus muistikortti, niin vois mahtua jopa enemmän kuin 10 kuvaa kerralla. :D

Eilen tuli koettua ensimmäistä kertaa Brysselin ruuhka. Jos sitä voi yhdellä sanalla kuvailla, niin järkky. Enpä arvannu yhtään, että se vois nuin iso olla. Lähettiin tästä "kotoa" ajeleen keskustaan päin (onneksi ei tarvinnu ite olla ratissa..) perheen äitin ja kaikkien kolmen mukulan kanssa. Tarkotus oli, että tytöille käydään ostamassa syksysemmät kengät. No, ei me kyllä keretty ees kauppaan asti, kun sinne pahimpaan ruuhkaan jouduttiin. Aikalailla tunti istuttiin autossa kaikkien tööttäilijöitten keskellä (sekin kumma, että miks pittää toitottaa sitä torvea siellä takana, kun näkee että ei vaan pääse menemään :D ), ja matkaa tuon tunnin aikana taittu noin 2km. Uskomatonta. Loppuunsa, kun oltiin päästy pahimmista solmuista poisa, niin ei muuta kuin parkkiin ja tyttöjä kiikuttaa vessaan isänsä työpaikalle. Juuri näin! Luojalle kiitos, että perheen isän työpaikka on siinä matkanvarrella hyvällä paikalla. Kun tytöt selvis vessasta pois, niin kas kummaa, eihän sitä siinä vaiheessa enää keritty mihinkään kenkäostoksille. Että semmoinen kiertoajelu. Ei voi mittään. Paikattiin tilanne sillä tavalla, että mentiin suomalaiseen "merimieskirkkoon" kahville, kun se siinä lähellä sattu olemaan. Olipa hyvät pullat! :D Älkääkä antako tuon "merimieskirkon" hämätä, se ei nimittäin ole mikään oikia kirkko. Se on semmoinen suomalaisten yhditys/kahvila/kohtauspaikka. Siellä järjestetään Brysselissä (ja toki muuallakin Belgiassa asuville) suomalaisille mm.saunailtoja, lapsille kaikkia harrastuksia, au paireille tapaamisia jne.. lisäksi sieltä saa ostettua mm.ruisleipää, salmiakki, Fazerin sinistä yms kotoista purtavaa, jos tarve vaatii. :)

Yritin miettiä jotain "erikoisuuksia", joita täällä olisi eteen osunut. Siis näin "kulttuurisesti", taikka sitten vain arkielämässä eteen tulevia asioita.
Semmoinen ainakin on melko hassua, että täällä roskat laitetaan joka ikinen maanantai pihalle kadun varteen. Isoissa pusseissa sinne vaan. Sieltä ne sitten joku roska-auto noukkii aamuyöllä kyytiin. Aika oudolta tuntuu nakata roskat kadulle. Tuohon asiaa liittyen muutenkin semmoinen juttu, että täällä ei taideta pahemmin kierrättää. Ainakaan tässä taloudessa, mutta en ole liiemmin huomannut muissakaan taloissa sitä harrastettavan. Esimerkiksi banaaninkuoret menee aivan samaan muovisten pakkausten kanssa. Tyhmää. Alanko pitämään jotain kompostointikerhoa täällä? Sehän se oiskin...

Mieli alkaa tässä vaiheessa viikkoa olla jo kovasti tuolla viikonlopun tekemisissä. Vähän auki vielä koko loppuviikko, mutta luulenpa että keksitään uuden au pair kaverin kans jotain mieltä ja sielua virkistävää tekemistä! =)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti